شاهین فراز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فهرست مطالب

سقف کاذب آکوستیک

سقف های کاذب پایین تر از سقف های اصلی ساختمان به کاررفته و توسط فریم مناسب به سقف اصلی و دیوارهای جانبی اش متصل می شود این نوع هیچگونه بار و فشاری را تحمل نمی کند به این دلیل که بار اصلی بر روی سقف اصلی و دیوارهای کناری اش تحمل می شود سقف های کاذب از متریال های مختلف گچ , چوب , پی وی سی و… ساخته می شود ؛ از انواع این سازه سقف کاذب آکوستیک است که عایق خوب و مناسب برای جلوگیری از سر و صدا محسوب شده و به دلیل مهم ترین ویژگی آن که جلوگیری از آلودگی صوتی است در سینما ها , تئاتر و یا در کل مناطق پر تردد شهری که خانه های آن با مشکل آلودگی صوتی رو به روست کاربرد دارد .

 

کاربرد های سقف کاذب آکوستیک

استفاده از سقف کاذب آکوستیک مناسب محیط هایی که سر و صدا و آلودگی صوتی زیاد است از جمله :

1.مراکز آموزشی
2.سینما و تئاتر
3.مجتمع های تجاری
4.بیمارستان ها و اماکن درمانی
5.فضاهای آموزشی
6.پارکینگ ها
7.ساختمان های ساخته شده در محله های پر تردد و….

 

انواع سقف های آکوستیک

با توجه به نحوه نصب سقف کاذب آکوستیک این نوع در انواع مختلف ساده که به راحتی بر روی سقف نصب می شوند ؛ نوع دیگر برخوردار از شبکه های فلزی بوده که سقف اصلی متصل می شوند مدل سوم شبیه به تکه های پازل بوده که با چیدمان مخصوص به خود در کنار یکدیگر متصل می شوند و در چیدمان آنها باید نهایت دقت را به کار برد تا نیاز به دست مجدد نباشد . زیر سازی این سقف ها نیز در دو نوع سازه آشکار و پنهان در بازار موجود است که نوع پنهان از پایین نصب و سازه آشکار از بالا نصب می شود .

 

تایل های گچی :

یکی از رایج ترین تایل های سقف کاذب آکوستیک , تایل های گچی است که در انواع طرح و شابلون تولید می شود تایل های گچی در انواع سوراخ دار و پانچ دایره ای , حصیری , مشبک , شطرنجی موجود بوده و دارای لایه ای آلومینیومی یا ساده هستند .

 

تایل های پوشالی :

این تایل ها ترکیب پشم چوب , پودر منیزیت و آب تولید شده و برخوردار از استحکام بالایی است از مهم ترین ویژگی های آن این است که هم در سقف و هم در دیوار قابل استفاده هستند , قابلین رنگ پذیری داشته و نیز بین بافت های پوشالی خود هوای کافی را حبس می کند و درصد عایق بودن را چند برابر بیشتر می کند اما این نوع نسبت به تایل گچی قیمت بالاتری دارد .

 

تایل های الیاف معدنی :

در ترکیب این نوع تایل از پشم سنگ , پرلیت و مواد طبیعی دیگر به شکل فشرده استفاده می شود این نوع ظاهری زیبا و یکدست و منسجم و کارایی بالا دارد اما برخلاف تایل گچی سبک زیادی نداشته و به کراس فیشر معروف است

 

استفاده از سقف آکوستیک چه مزایا و معایبی دارد ؟

از مهم ترین مزایای استفاده از سقف های آکوستیک می توان به سبکی و کم وزنی , نصبی آسان و راحت , زیبایی , ضد حریق بودن , امکان دسترسی به تأسیسات بالای سقف , قابل بازیافت بودن , بازتاب کننده نور ؛ آنتی باکتریال بودن و فاقد مواد شیمیایی مضر برای سلامتی مانند آزبست و فرمالدهیدها اشاره نمود .از معایب استفاده از این سقف ها نیز می توان مواردی را نام برد , کم شدن ارتفاع سقف , نیاز به مراقبت زیاد داشتن زیرا در صورت مراقبت نکردن باید پس از چند وقت آن را تعویض نمود .

 

نحوه اجرای سقف های کاذب آکوستیک

برای اجرای سقف کاذب آکوستیک به شبکه های فلزی و پروفیل سازه نیاز است در اجرای این سقف ها از تایل گچی آکوستیک , تایل چوبی , ورقه های آلومینیوم و.. استفاده می شود , بدین شکل که پس از زیرسازی و شبکه بندی سقف پنل اکوستیک سقف درون شبکه بندی اجرا شده قرار داده می گردد ابعاد پنل این سقف ها 60*60 سانتی متر بوده و پر استفاده ترین تایل ها در ان تایل گچی است.

برای اجرای این سقف ها نبشی های گالوانیزه با توجه به خط تراز سقف کاذب نصب شده در ادامه آویز سقف اجرا می شود تا محل و تعداد آنها وابسته به تعداد سقف و جنس روشنایی ها باشد , بعد سپری ها نصب شده ( برای این کار از سپری های T1200 , T3600 و T600 استفاده می شود ) در ادامه نیز تایل های اکوستیک درون زیرسازی تعبیه می شوند .

 

قیمت سقف اکوستیک

سقف های آکوستیک قیمت ثابتی ندارند در تعیین قیمت این سازه نوع تایل استفاده شده و کارخانه تولید کننده تأثیر گذار هستند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *