شاهین فراز
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فهرست مطالب

کناف چیست؟

صفحات روکش داری گچی را که طی فرایندی به یکدیگر متصل می شوند کناف می گویند که دارای مزیت های بسیاری می باشد و توانسته است این روزها در میان مصالح ساختمان سازی جایگاه ویژه ای را به خود اختصصاص دهد.

بسیاری از کارخانه های تولید کننده کناف چیزی نزدیک به ۱۸۰۰۰ هزار نفر نیروی انسانی دارند که در این زمینه فعالیت داشته و تلاش همگی آن ها این است که بتوانند کناف مناسب را با توجه به رشد اقتصادی با کیفیت بالایی تولید نمایند. شرکت های تولید کننده کناف به اصولی که بیشتر از هر چیزی دیگری به آن اهمیت می دهند این است که در راستای کار خود با استفاده از مواد اولیه مرغوب ساخت و تولید خود را گسترش دهند و کنافی با کیفیت همراه با قیمت مناسب را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

 

کاربرد کناف

پیش تر عنوان کردیم که کناف از جمله مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی برای طراحی سقف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد و دارای رنگ و ظرفیت منحصر به فردی می باشد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود کناف مورد نظرتان را در طرح و رنگ مناسب انتخاب نمایید.

کناف دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک کاربردهای مختلف و منحصر به فرد خود را دارا می باشند. مثلا برای دیوارهای ضد حریق شما می توانید کنافی را انتخاب نمایید که مناسب بوده و مخصوص به این مسئله است و از نفوذ حریق به دیواره و سقف ساختمان شما جلوگیر می کند.

 

انواع کناف

1.کناف معمولی RG
2.کناف مقاوم در برابر رطوبت
3.کناف مقاوم در برابر آتش
4.کناف مقاوم در برابر آتش و رطوبت

 

چرا از کناف استفاده کنیم؟

شاید شما هم دیگر از طراحی های ساختمان به سبک سنتی خسته شده اید و دلتان می خواهد با مدرن ترین روش های ممکن ساختمان خود را طراحی کنید. یکی از روش های مدرن امروزی برای طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده از کناف به جای گچ کاری، کاغذ دیوای و رنگ می باشد. چرا از کناف استفاده می کنیم؟ سوالی که برای بسیاری از کسانی که به روش سنتی برای طراحی و بازسازی ساختمان خود استفاده می کنند پیش آمده است.

در سال های گذشته از مصالحی همچون آجر، سیمان، خاک و گچ سفید استفاده می شده است تا به ساختمان ظاهری زیبا داده شود که هر یک از این مصالح در جایگاه خود دارای معایب و مشکلاتی بوده اند که از عمده ترین آن ها وزن زیادی بود که هریک از مصالح دارا بودند و نمی توانستند در برابر حوادثی همچون سیل و زلزله مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

اما امروزه متریال های جدید روی کار آمدن که از آن ها می توان برای طراحی سقف و دیواره ساختمان استفاده کرد. کناف و سقف کناف متریالی است که این روزها بسیار طرفدار داشته و مزیت های خاص خود را دارا می باشد که درا دامه به این مزیت ها نیز اشاره ای خواهیم داشت.

 

مزایای کناف

1.مقاوم در برابر زلزله
2.سیستم ایمنی
3.اجرا و نصب راحت
4.سرعت اجرای بسیار بالا
5.وزن کم
6.مقرون به صرفه
7.عایق حرارتی مناسب
8.عایق صوتی مناسب
9.مقاوم در برابر آتش سوزی
10.مقاوم در برابر رطوبت
11.قابلیت فرم پذیری بالا
12.دسترسی سریع و مناسب
13.ترمیم پذیری آسان
14.رنگ پذیری آسان

 

 

کناف بهتر است یا گچ

پاسخ این سوال بسار ساده است بدون شک استفاده از کناف در عین سادگی می تواند زیبایی بیشتری به ساختمان شما دهد و با توجه به قیمت و مزیت هایی که نسبت به گچ دارد می تواند یک انتخاب مناسب برای شما به حساب آید. شما می توانید کناف را در بازار به راحتی تهیه کرده و نیازی به پیش نیاز برای طراحی ساختمان خود ندارید در صورتیکه اگر بخواهید از روش گچ کاری برای طراحی ساختمان خود استفاده نمایید باید از روش های پیش نیاز برای صاف کردن سطح مورد نیاز استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *